Yükleniyor...

İDEAL EĞİTİM VAKFI RESMİ SENEDİ

VAKFIN ADI:

Madde 1

Vakfın adı “İDEAL EĞİTİM VAKFI”dır. İşbu resmi senette sadece “Vakıf” olarak anılacaktır.

VAKFIN KISA ADI:

İDEV’dir.

VAKFIN MERKEZİ:

Madde 2

Vakfın merkezi Diyarbakır İli olup, adresi; Bağcılar mahallesi Urfa yolu caddesi H. Hasal sitesi A Blok Daire no:2’dir. Yönetim Kurulu kararıyla Vakfın adresi değiştirilebilir. İlgili mevzuat çerçevesinde vakıf yönetim kurulu kararı ve yetkili makamlardan izin almak kaydıyla yurt içinde veya dışında şube ve temsilcilikler açılabilir.

VAKFIN AMACI:

Madde 3

Vakfın amacı; eğitim, öğretim, bilim, kültür, tarih, spor ve sanat alanlarında faaliyetler yürüterek birey, aile ve toplumun bu konularla ilgili bilgi ve bilinç düzeyini yükseltmek, ahlaki ve manevi gelişimine katkıda bulunmak, öğrencilerin eğitim–öğretim sürecine maddi–manevi destekte bulunmak, gençlerin her türlü uyuşturucu ve zararlı maddelerden korunmasını sağlamak, toplumdaki dini, ahlaki, kültürel ve manevi ortak bağların güçlenmesi için çalışmalar yapmak ve bu konularda çalışmalar yapan kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmaktır.

VAKFIN FAALİYETLERİ:

Madde 4

  • Faaliyetlerinin etkinleştirilmesi ve geliştirilmesi için araştırmalar yapmak,
  • Kurs, seminer, konferans, sempozyum, panel, toplantı ve yarışmalar gibi eğitim çalışmaları yapmak, kampanyalar düzenlemek,
  • Yemekli toplantılar, anma törenleri, şenlikler, anma geceleri, kermesler ve konserler gibi hem vakfın amacına hizmet edecek hem de gelir getirecek faaliyetler düzenlemek,
  • Amacın gerçekleştirilmesi için gerekli olan her türlü bilgi, belge, doküman ve yayınları temin etmek, dokümantasyon merkezi oluşturmak, amaçları doğrultusunda gazete, dergi, kitap, bülten gibi yayınlar çıkarmak, radyo, televizyon ve internet üzerinden yayınlar yapmak ve programlar düzenlemek, internet sayfası ve site açmak, cd, vcd, dvd ve kaset gibi görsel ve işitsel araçları kullanmak ve yayınlar yapmak için ihtiyaç duyulan basımevi, yayınevi, stüdyo, radyo ve televizyon istasyonları kurmak, satın almak, satmak, kiralamak ve kiraya vermek,
  • Vakıf faaliyetleri için ihtiyaç duyulan yurt, pansiyon, misafirhane, okuma salonu, kültür merkezi, kütüphane, yetiştirme kursları ve özel okullar gibi kurumlar açmak, satın almak, satmak, kiralamak ve kiraya vermek,
  • Kişisel becerileri geliştirmeye yönelik bilgi, proje, şiir, beste, makale, hitabet, güzel Kur’an okuma ve spor ile ilgili konularda yarışma ve oyunlar düzenlemek,
  • Eğitim kurumları başta olmak üzere Kamu kurumlarına eğitim, bilim, kültür, sanat, bilgisayar ve eğitim programları konularında danışmanlık ve proje hizmetleri vermek,
  • Gençleri her türlü uyuşturucu ve zararlı alışkanlıklardan korumak, kötü alışkanlıklar edinmiş olanları topluma kazandırmak için eğitim temelli çalışmalar yapmak, rehabilitasyon merkezleri açmak, satın almak, kiralamak, kiraya vermek, bu amaçla faaliyet yürüten merkezlerle işbirliği yapmak,
  • Üyelerinin yararlanmaları ve boş zamanlarını değerlendirebilmeleri için lokal açmak, sosyal ve kültürel tesisler kurmak ve kiralamak,
  • Üyeleri arasında beşeri münasebetlerin geliştirilmesi ve devam ettirilmesi için yemekli toplantılar, konser, tiyatro, sergi, spor, gezi, eğlenceli etkinlikler düzenlemek veya üyelerinin bu tür etkinliklerden yararlanmalarını sağlamak,
  • Vakfın amaçlarını gerçekleştirmek için yardım toplama faaliyetlerinde bulunmak, yurt içinden ve yurt dışından bağış kabul etmek,
  • Tüzük amacının gerçekleştirilmesi için ihtiyaç duyulan gelirleri temin etmek amacıyla iktisadi, ticari ve sanayi işletmeler kurmak ve işletmek,
  • Benzer amaçlarla çalışan ulusal ve uluslararası sivil toplum, devlet kuruluşları, özel sektör örgütleriyle işbirlikleri gerçekleştirmek, bu tür oluşumlara katılmak, yurtiçinde ve yurtdışında doğrudan faaliyetler yürütmek;
  • Çalışma kurulları kurmak ve işletmek;
  • Vakfın amaçlarını gerçekleştirmek için çeşitli kaynak oluşturma faaliyetleri gerçekleştirmek.

 

VAKFIN AMACINI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAPABİLECEĞİ İŞ VE İŞLEMLER:

Madde 5

Vakıf gayesine ulaşmak için yasal sınırlamalar dışında, miktar ve değeri kısıtlanmamış taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satın alma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya, vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya, vakıf malvarlığına giren bir ya da birden çok taşınmaz mal veya gelirlerini bir ya da birçok kez yatırımda kullanmaya, vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış ve vasiyet, satın alma ve diğer yollarla mal ettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa, menkul değerleri almaya ve vakfın amacı doğrultusunda bunları değerlendirip satmaya, vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurtiçi ve yasal izin alındığında yurt dışındaki vakıflar, gerçek ve tüzel kişiler ile işbirliği yapmaya, kamu kurum ve kuruluşları dışındakilerden yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya, taşınmaz malların irtifak, intifa, sükna, üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetten gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya, olan ya da olacak gelirleri ile kuracağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehin ve ipoteği dâhil her türlü güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule, vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için gerektiğinde ödünç almaya, kefalet, rehin, ipotek ve diğer güvenceleri vermeye, vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, ortaklıklar kurmaya, kurulu olanlara iştirake, bunları doğrudan işletmeye ya da denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye, vakfın amaç ve hizmet konularından birinin yada tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya Türk Medeni Kanununun 48. Maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir. Vakıf bu yetki ve gelirlerini Türk Medeni Kanunu ile yasaklanan maksatlarla kullanamaz.

VAKFIN MAL VARLIĞI:

Madde 6

Vakfın kuruluş malvarlığı, kurucular tarafından vakfa tahsis edilen 20.000 (Yirmibin) TL ile birlikte vakfın kurucu üyesi olan Metin Kaya adına kayıtlı 71 BC 176 plakalı 2006 model FORD FOCUS marka araç vakfa hibe edilmiş olup vakfın kuruluşu resmi olarak tescil edildikten sonra vakfın malvarlığı olarak kayda geçirilecektir. Söz konusu aracın Eylül 2018 itibariyle kasko üzerinden değeri; 42.600 (Kırkikibinaltıyüz)TL’dir. Vakfın malvarlığı, vakfın kurulmasını müteakip, malvarlığına yapılacak ilavelerle arttırılabilir.

 

VAKFIN ORGANLARI:

Madde 7

  • Mütevelli Heyet
  • Yönetim Kurulu
  • Denetim Kurulu

VAKFIN ORGANLARI:

Madde 8

Vakfın mütevelli heyeti, ekli listede adları yazılı gerçek kişilerden oluşan 5 kişidir. Mütevelli heyet üyeliğinin ölüm, istifa ya da başka bir nedenle boşalması halinde, boşalan üyeliklere yönetim kurulunca teklif edilen ve mütevelli heyet tarafından kabul edilen kişiler seçilir. Vakfa önemli hizmet ve katkıları olanlar, mütevelli heyet kararı ile mütevelli heyet üyeliğine alınabilir.

 

MÜTEVELLİ HEYETİN GÖREV VE YETKİLERİ:

Madde 9

  • Yönetim kurulunu seçmek,
  • Denetim kurulunu seçmek,
  • Vakıf yönetim kurulunca hazırlanan faaliyet raporu ile denetim kurulu raporlarını görüşüp incelemek, yönetim kurulunun ibrası konusunda karar vermek,
  • Yönetim kurulunca hazırlanacak vakıf iç mevzuat tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
  • Yönetim kurulunca hazırlanacak yıllık bütçe tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
  • Kamu görevlileri dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı verilip verilmeyeceğini, verilecekse miktarını belirlemek,
  • Gerektiğinde vakıf senedinde ilave ve değişiklikler yapmak,
  • Vakfa yeni mütevelli heyet üyelerini seçmek,
  • Vakıf faaliyetleri konusunda genel politikaları belirlemek.

 

MÜTEVELLİ HEYETİN TOPLANTI ZAMANI VE KARAR NİSABI:

Madde 10

Mütevelli heyet; İlk toplantısını vakfın tescilini müteakip bir ay içinde yapar; Mütevelli heyet olağan olarak senede bir kere toplanır. Yönetim kurulunun gördüğü lüzum üzerine veya mütevelli heyet üyelerinin en az beşte ikisinin (2/5) yazılı olarak yönetim kurulundan talepte bulunmaları halinde olağanüstü olarak toplanabilir. Olağan ve olağanüstü toplantılarda, ilan olunan gündemde yer almayan konular görüşülemez. Ancak, olağan toplantıda divanın teşkilinden hemen sonra, hazır bulunanların, en az beşte ikisinin (2/5) yazılı önerisi ile senet değişikliği ve vakıf organları ile vakfa yükümlülük ve sorumluluklar yükleyecek konular dışında gündeme madde ilavesi mümkündür. Toplantı tarihi, yeri, saati ve gündemi, toplantı gününden en az 7 (yedi) gün önce imza karşılığı veya telefon, SMS, elektronik posta gibi iletişim araçlarından en az biri kullanılarak duyurulur. Mütevelli heyet üye tamsayısının en az beşte üç (3/5) ile toplanır. Çoğunluk sağlanamadığı takdirde toplantı, bir hafta sonra aynı gün ve saatte aynı yerde yapılır. Bu ikinci toplantıda toplantı nisabı, üye tamsayının beşte ikisinden (2/5) az olamaz. Mütevelli heyette kararlar toplantıya katılanların çoğunluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde, divan başkanının oyu iki oy sayılır. Oylamanın ne şekilde yapılacağı ayrıca karara bağlanır. Her üyenin tek oy hakkı vardır. Toplantıya gelemeyecek üye, mütevelli heyetten bir başka üyeyi vekil tayin edebilir. Bir şahısta birden fazla vekâlet toplanamaz. Vakıf senedinde yapılacak değişiklik, düzeltme veya ilaveler için karar yeter sayısı, üye tamsayısının beşte üçüdür (3/5).

YÖNETİM KURULU:

Madde 11

Vakıf yönetim kurulu, mütevelli heyetçe iki yıllığına seçilecek 3 (üç) asil ve 2 (iki) yedek üyeden oluşur. Yönetim kurulu üyelerinden en az ikisinin mütevelli heyet üyesi olması zorunludur. Yönetim kuruluna vakıf dışından kişilerin seçilmesi mümkündür. Yönetim kurulunun ilk toplantısında başkan, başkan yardımcısı ve muhasip üye seçilerek görev taksimi yapılır. Görev süresi bitmeden herhangi bir sebeple yönetim kurulu üyeliği sona eren üyenin yerine, sırasına göre yedek üyelerden biri göreve çağrılır. Yönetim kurulu en az ayda bir kere toplanır. Geçerli mazereti olmadan arka arkaya 3 toplantıya katılmayan yönetim kurulu üyesi bu görevden çekilmiş sayılır. Toplantı yeter sayısı 2 olup kararlar mevcudun çoğunluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde başkanın oyu iki oy sayılır. Alınan kararlar noter tasdikli karar defterine yazılarak imzalanır. İlk geçici Yönetim Kurulu, ekli listede adları yazılı 3 (Üç) kişidir.

YÖNETİM KURULUNUN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:

Madde 12

Yönetim kurulu, vakfın idare ve icra organıdır. Bu sıfatla yönetim kurulu: a) Vakıf amacı doğrultusunda her türlü kararı alır ve uygular; b) Mütevelli heyetçe belirlenen genel politikalar ışığında, vakıf faaliyetlerinin düzenli ve verimli olarak yürütülmesini sağlar. Bu bağlamda gerekli iç mevzuat tasarılarını hazırlar ve mütevelli heyetin onayına sunar; c) Vakıf malvarlığının değerlendirilmesi ve yeni mali kaynaklara kavuşturulması hususunda gereken çalışmaları yapar; d) Vakıf tüzel kişiliği adına, bütün gerçek ve tüzel kişilerle hukuki, mali ve sair konularda gerekli girişimlerde bulunur ve işlemler yapar; e) Görev, yetki ve sorumlulukları açıkça önceden belirlenmek kaydıyla gerektiğinde vakfa müdür atar, vakıf genel sekreterliği veya benzeri yardımcı birimler oluşturabilir, gerektiğinde görevlerine son verir; f) Vakıfta istihdam edilecek personeli belirler, atamasını yapar, ücretlerini tayin eder, gerektiğinde işlerine son verir; g) İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, yurtiçinde ve yurtdışında şube ve temsilcilik açılmasına ve kapatılmasına karar verir, bu hususta gereken işlemleri yapar; h) Vakfın muhasebe işlerini takip ve kontrol eder, hesap dönemi sonunda gelir-gider cetveli ve bilançoların düzenlenerek ilgili idareye gönderilmesini ve ilanını sağlar; i) Mütevelli heyetin kabul ettiği yıllık bütçeyi uygular; j) Mütevelli heyet toplantıları ile ilgili hazırlık işlemlerini yerine getirir; k) Mütevelli heyet toplantılarında, döneme ait vakıf faaliyet raporunu ibraya sunar; I) İlgili mevzuat ile vakıf senedi ve vakıf iç mevzuatının gerektirdiği diğer görevleri yapar.

VAKFIN TEMSİLİ:

Madde 13

Vakfı yönetim kurulu temsil eder. Yönetim kurulu bu temsil yetkisini yönetim kurulu başkanı ve başkan yardımcısına devredebilir. Yönetim kurulu, genel veya belli hal ve konularda, belirteceği esaslar dâhilinde kendi üyelerinden bir veya birkaçını, yetkili memur ve memurlarından herhangi bir veya birkaçını, temsilci veya temsilciliklerini, herhangi bir sözleşmeyi akdetmeye, mukavele, hukuki belge veya senedi vakıf nam ve hesabına tanzim ve devretmeye de yetkili kılabilir.

DENETİM KURULU:

Madde 14

Denetim kurulu, mütevelli heyet adına vakfın faaliyet ve hesaplarını denetlemek için kurulmuş bir organdır. Denetim kurulu, mütevelli heyetçe tümü kendi içinden veya yalnız biri dışarıdan olmak üzere iki yıl için seçilecek 3 (üç) kişiden oluşur. Ayrıca 1 (bir) yedek üye seçilir. Herhangi bir sebeple ayrılan asıl üye yerine yedek üye göreve çağrılır. Denetim kurulu, incelemelerini tüm defter, kayıt ve belgeler üzerinde yapar. Hesap dönemi itibari ile düzenlenecek rapor, mütevelli heyet toplantısından en az 15 (on beş) gün önce mütevelli heyete gönderilmek üzere yönetim kuruluna verilir.

HUZUR HAKKI:

Madde 15

Kamu görevlileri dışında yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı veya ücret verilip verilmeyeceğini, verilecekse bunun miktarını mütevelli heyet belirler.

VAKFIN GELİRLERİ:

Madde 16

  • Vakfın amacına uygun her türlü şartlı, şartsız bağışlar ile yardımlar
  • Vakıf faaliyetlerinden elde edilecek muhtelif gelirler.
  • İktisadi işletmeler, iştirakler ve ortaklıklardan sağlanacak gelirler.
  • Vakıf menkul ve gayrimenkulleri ile diğer varlık ve haklarının değerlendirilmesi ile sağlanacak gelirler.
  • Ulusal, uluslararası fonlardan alınacak hibeler.

 

VAKIF GELİRİNİN TAHSİS VE SARF EDİLECEĞİ YERLER:

Madde 17

Vakfın yıllık brüt gelirlerinin en az üçte biri (1/3) yönetim ve idame giderleriyle ihtiyata ve vakfın mal varlığını artırıcı yatırımlara, kalan üçte ikisiyse (2/3) vakfın amacına uygun faaliyetleri hayata geçirmeye kullanılır.

RESMİ SENET DEĞİŞİKLİĞİ:

Madde 18

Vakıf senedinde yapılacak değişiklikler yönetim kurulunun veya mütevelli heyet üyelerinin en az üçte birinin (1/3) yazılı teklifi üzerine mütevelli heyet üye tamsayısının en az üçte ikisinin (2/3) onayı ile yapılır.

VAKFIN SONA ERMESİ:

Madde 19

Vakıf amacına ulaşmak için yeterli olanaklara sahip olamaz hale gelmiş ve bu durum düzeltilemez nitelikteyse yönetim kurulunun da önerisi dikkate alınarak mütevelli heyet kararıyla vakfın feshine karar verilebilir. Ancak bu durumda dahi mütevelli heyetçe vakfın imkânları toplanarak bu malvarlıklarının daha dar bir alanda kullanılarak amaçların kısmen de olsa hayata geçirilmesini hedeflemek esastır. Mütevelli heyetin fesih kararı alması durumunda fesih işlemleri için mahkemeye başvurulur. Mahkemece fesih işlemleri başlatıldığında mütevelli heyeti tasfiye kurulu olarak görev yapar. Mahkemenin tasfiye kurulunun mütevelli heyeti dışında üyelerden oluşturulmasını istemesi durumunda mütevelli heyet yeni bir kurulu mahkemeye önerir. Vakfın feshi, ancak yönetim kurulunun veya mütevelli heyet üye tamsayısının üçte birinin (1/3) yazılı teklifi ve mütevelli heyet üye tamsayısının üçte ikisinin (2/3) onayı ile mümkündür. Vakfın feshi halinde borçların tasfiyesinden arta kalan mal ve hakları mütevelli heyetçe belirlenecek gayece aynı bir vakfa veya kuruluşa devredilir.

VAKIF KURUCULARI:

Madde 20

Vakıf kurucularının adı, soyadı alfabetik olarak verilmiştir.

  • Ali Yıldız
  • Mehmet Ali Doyar
  • Metin Kaya